Heli - Death Valley - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Boris en Daisy Cornelissen - WaarBenJij.nu Heli - Death Valley - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Boris en Daisy Cornelissen - WaarBenJij.nu

Heli - Death Valley - Monterey

Door: Boris

Blijf op de hoogte en volg Boris en Daisy

15 September 2008 | Verenigde Staten, Monterey

Hi there,

Eergisteren was het dan eindelijk zo ver. De helicoptervlucht door de Crand Canyon was een feit. Aangezien we om 11u al moesten uitchecken uit het hotel en pas om 15.15u werden opgepikt, hebben we nog ff de tijd gehad om een en ander te doen. Zo zijn we naar het indoor pretpark geweest en hebben we nog wat geshopped. Hierna hebben we nog ff wat tijd aan het zwembad doorgebracht, hetgeen uiterst vervelend was...

OM 15.15u werden we door een shuttlebus opgehaald en naar een vliegveldje buiten Vegas gebracht. Hier mochten we nog een uur wachten waardoor de spanning nog wat meer opliep. Maar goed, het was het allemaal meer dan waard! De vlucht was echt schitterend! Zowel hoog over als laag door de Grand Canyon en ook nog een champagne lunch. Dees mocht helaas geen Champagne, waardoor ik ook nog haar portie mocht verorberen. Iz nice. Hierna weer terug richting vliegveld. We hebben schitterende plaatjes geschoten en super uitzichten gezien! Iets om nooit te vergeten.

Aangezien het al behoorlijk laat was en het eigenlijk zonde is om hier in het donker te rijden, er is immers veel te veel te zien, hebben we maar een paar uurtjes doorgereden.
Vlak voor Death Valley, daar wil je immers niet slapen omdat het er vreselijk heet kan worden (lees warmer dan 70 graden), vonden we midden in de desert de Longstreet Inn. Bij het binnenwandelen van dit hotel/casino, we zaten immers nog in Navada, werden we opgeschrikt door een vreselijk gejank. In eerste instantie dachten we aan een bergleeuw die klem zat tussen de zojuist dichtgevallen deur, het bleek echter om een karaokebar te gaan. Hier was een of andere muts enorm haar best aant doen om een Elvis nummer te verkrachten. Dit lukte aardig. Eenmaal op de kamer bleken we al snel niet alleen. Net toen we onze luiken sloten, en lampen uitdeden bleek er een krekel op de kamer te zitten. Na een tiental verwoede pogingen om het beest te vinden, dachten we eindelijk dat het beest ook was gaan slapen. Niets was echter minder waar. Hij had gewoon gewacht dat wij weer onze remslaap bereikt hadden. Hij zat nu echter in het laken dat achter ons bed op de grond lag. Hierdoor kon ik me heroïsch onderscheiden en het beest trotseren. Toen onze krekel zijn laatste adem had geblazen gaf de wekker 03.00 aan.
Met veel te weinig slaap gingen we de volgende ochtend op pad richting Death Valley.

Death Valley was ook weer schitterend! Weer erg anders dan de andere parken mede door de extreme droogte. Een volgend hoogtepunt tijdens deze toch al zo mooie reis. Check de pics, dan weten jullie waarom.

Omdat we graag internet wilden bijwerken en een beetje wilden bijslapen na het krekel debakel van gisteren, zochten we een cheap ass hoteletje langs de freeway. Omdat hier wireless internet zou zijn zijn we hier maar gestopt zodat we genoeg konden uitrusten, internet bijwerken en ff konden chillen. Internet bleek echter niet te werken en het hotel zat vol Vatos Locos die behoorlijk wat leven maakten. Ik heb er enorm klote door geslapen. Onze mexicaanse vrienden waren nu niet bepaald de types waar je ff bij gaat vertellen dat het na bedtijd is en zegt dat ze hun kop moeten houden. We waren dan ook blij dat de auto er vanmorgen nog stond.

Eenmaal in de auto, was het niet heel ver meer naar de plek van onze bestemming vandaag: Monterey. Aangeraden door iemand van het reisbureau blijkt Monterey een leuk plaatsje te zijn aan de oceaan. Het is nog een dik uur van San Francisco, waar we woensdag graag willen arriveren. Tot die tijd willen we graag nog wat relaxen op het strand hier. Het is hier echter maar 20 graden... Stukkie frisser dan al onze andere bestemmingen. Misschien dat we nog wat zuidelijker rijden op weg naar tropical Danny & Guillermo. Ik lust nl nog wel een toppertje...

Aaaii, dat wasm wel weer. We zullen snel wel weer inchecken.

Tot zons,

Dees, little Peanut & Boris

• 15 September 2008 - 06:21

Armand:

Ziet er allemaal even puik uit, is echt een vette trip....en de verhalen zijn ook top, Boris er schuilt een ware schrijver in jou. Keep the good work up...
    Hoeveel dagen resteren er nog?
    Gebier maar lekker verder, jullie hebben het verdiend.

• 15 September 2008 - 14:51

Mama Stanny:

Hé, jullie daar!
    Aangezien ik nog geen internet heb en ik op het werk geen tijd heb, heb ik besloten om vandaag "over te werken" om alles te lezen en te bekijken. Wat ik tot nu toe heb gezien is adembenemend!!! Wat een bofkonten zijn jullie zeg! En Dees, zie ik daar een klein buikje? Of had je teveel pizza gegeten? Ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Geniet van de laatste week en een hele goeie reis terug. Tot volgende week! dikke kus

• 15 September 2008 - 19:13

Ans Nunumete:

Wouw,wat een foto's zeg, ben echt benieuwd naar de rest van de verhalen,denk dat ik ook maar ga sparen om eens daar te gaan kijken.Nog veeeel plezier!!! tot volgende week x Ans

• 15 September 2008 - 22:34

Mo:

heee ziet er erg mooi uit :-) Hebben jullie nu wel een hotel zonder amigo's gevonden?
    Vandaag bij de poezen geweest, samen dvd gekeken :-) en wederom hebben noah en fiebs een tijd op me gelegen! lief he.. ze geven jullie een knuffie vanuit t koude zitterd
    x mo

• 17 September 2008 - 19:36